Інтеграція України у світовий освітній простір і відповідно приєднання до Болонського процесу зумовили визнання нею тенденції навчання протягом життя з одного боку та підвищених вимог підготовки фахівців, здатних адаптуватися до сучасних мінливих умов, – з іншого. Ефективність діяльності безпосередньо залежить від компетентності викладачів, які забезпечують навчальний процес у вищій школі.
У Київському університеті туризму, економіки і права вже стало традицією проводити курси підвищення кваліфікації викладачів силами професорсько-викладацького складу кафедри університетської та професійної освіти і права (завідувач кафедри Чміль А.І.) Інституту відкритої освіти ДВНЗ „Університет менеджменту освіти”. За останні три роки плідної співпраці слухачами курсів підвищення кваліфікації було 50 викладачів університету (у 2011 році – 13 осіб).
У програмі курсів розгляд питань, що сприяють підвищенню рівня професійної компетентності викладачів в організації навчально-виховного процесу, зокрема:
- інноваційні підходи до організації навчального процесу;
- особливості розробки та планування модуля при впровадженні Європейської кредитно-трансферної системи;
- сучасні педагогічні технології: практичний аспект;
- психологічні умови професійного удосконалення викладачів вищого навчального закладу;
- моніторинг якості у діяльності викладачів;
- розробка інструментів оцінювання навчальної діяльності студентів.
Курси підвищення кваліфікації сприяють оновленню і поглибленню знань слухачів з філософії освіти, тенденцій і шляхів її модернізації на сучасному етапі. Під час практичних занять слухачі мають можливість удосконалити знання та уміння щодо сучасних методів професійної діяльності та інформаційної підтримки навчально-виховного процесу.
Таким чином, проведення методичних заходів в умовах вищого навчального закладу сприяє професійному розвиткові професорсько-викладацького складу з організації ефективного дидактичного середовища та впровадження ідей Болонського процесу.
Л.В. Мороз, завідувач методичного відділу